Hade planerat att ta mig till gymmet idag och köra att styrketräningspass, men tappade lusten för det medan man stod i pendelkaoset. Nedriven kontaktledning och därmed förseningar, samma visa som vanligt med SL när det gäller information… I ena stunden skulle tåget gå från ett spår i det andra från ett annat spår för att strax efter gå från en annan plattform.. Första tåget som kom var dessutom fullpackad med folk så den fick man ju inte plats på. Nåja kom hem i alla fall.

Tog ett trainer-pass istället, ett tufft sådant för mig inte för att det skulle pressas massa watt i den utan för att den innehåller en hel del intervaller med hög kadens. Å tendensen för min del är ju att kadensen sjunker när jag tränar på trainer.

Så idag var det dags att råda bot på det. Först 15 minuter uppvärmning med 90-95 i kadens, började lite lågt men fick upp farten i benen och i slutet av uppvärmningen låg kadensen runt 100.
Därefter var det dags för 1 minut med 105 i kadens följt av 1 minut med 85 i kadens, detta upprepades sedan 5 gånger. Gick bra även detta.

Sedan en stund lugnt distanstempo med drygt 80 i kadens innan en 5 minuters intervall med 100 i kadens och runt tröskeln väntade. Lyckades väl inte hålla riktigt 100 i kadens men väl 97 i kadens och 263 watt i snitt. Detta upprepades efter en stunds vila och även den andra 5 minutaren landade på 97 i kadens och 264 watt i snitt.

Passets sista kadensintervaller var sedan åter igen 1 minut med 105 i kadens följt av 1 minut med 85 i kadens och det upprepades två gånger.