Idag blev det åter klubbträning med SMACK och ett distanspass. Har ju under semestern haft lite låg profil vad gäller klubbträningar och klubbaktiviteter, detta då det händer rätt mycket fram till sommaren. En intensiv period med en hel del arrangemang och administration (då jag har hand om nya medlemmar, licenser och frågor på epost). Brukar ju vara högtryck fram till Vättern eller så. Rätt skönt att få ett litet break under sommaren innan höstens aktiviteter drar igång.

Dagens pass skulle vara ett pass på 10-12 mil där ingen skulle bli avhängd, lugnt tempo med andra ord eller? Mestadels i alla fall men visst fanns det en del partier där det gick undan också 🙂 Men det gör inget är bara bra med sådana inslag under distanspassen också tycker jag, så länge alla är med på det eller att man väntar in efter ett tag.

Blev en runda på drygt 11 mil med ett första stopp vid Skånela när vi från Märsta möte upp dem från Väsby och en kort överläggning om hur rundan skulle gå.. Den första planen på rundan höll till Knivsta där det vart påfyllning av vatten i flaskorna. Därefter bar det av mot Sigtuna och Våfflan för en fika via en liten omväg.

En kaffe och muffins på Våfflan för att fylla på lite energi, för övrigt var det bara vatten i flaskorna idag. Från Sigtuna fortsatte färden till Odensala och Arlanda via Halmsjön, där emellan hann det komma några svalkande droppar regn och borta vid Halmsjön hördes åskan på distans. Sista biten hem via Norrsunda och sedan rullade jag de sista kilometrarna i lugnt tempo på cykelvägar.

Rundan blev helt utan puls då jag glömde pulsbandet hemma men skulle tippa på att pulsen steg upp mot 170 på sina ställen under rundan.

Lämpligen så hann man hem också innan regn och åska 🙂 Å nu har även det lilla ovädret dragit förbi och lämnat kvar värme och sol.

Interval Name Duration Distance (km) Work (kJ) Average Power (watts) xPower (watts) Max Power (watts) Average Heart Rate (bpm) 95% Heartrate (bpm) Average Cadence (rpm) Average Speed (kph)
Best 1min #1 (437w) 01:00 0.68 26 437 320 600 0 0 86 40.9
Best 1min #2 (433w) 01:00 0.74 26 433 325 641 0 0 85 44.5
Best 1min #3 (378w) 01:00 0.69 23 378 293 768 0 0 93 41.4
Best 3min #1 (353w) 03:00 2.07 64 353 330 897 0 0 85 41.5
Best 3min #2 (330w) 03:00 1.93 59 330 314 600 0 0 90 38.6
Best 3min #3 (310w) 03:00 2.07 56 310 303 820 0 0 89 41.4
Best 5min #1 (293w) 05:00 3.03 88 293 307 600 0 0 89 36.4
Best 5min #2 (290w) 05:00 3.32 87 290 303 897 0 0 87 39.8
Best 5min #3 (264w) 05:00 3.32 79 264 283 820 0 0 90 39.8
Best 30sec #1 (522w) 00:30 0.38 16 522 274 641 0 0 86 45.9
Best 30sec #2 (519w) 00:30 0.31 16 519 271 675 0 0 86 37.1
Best 30sec #3 (515w) 00:30 0.33 15 515 286 768 0 0 92 40.1
Best 30sec #4 (509w) 00:30 0.36 15 509 288 820 0 0 89 43.0
Best 30sec #5 (506w) 00:30 0.34 15 506 295 897 0 0 86 40.4