En ny vecka, sista veckan innan semestern börjar 🙂 Tog en vilodag i söndags då jag kände mig rätt seg i kroppen och det var nog välbehövligt med en vilodag annars också. Närmare 12 timmar träning förra veckan om man räknar med 2 raska promenader innan frukost (som återhämtningspass), annars närmare 10 timmar.

Hur som helst igår var jag ute på ett kortare distanspass med gamla racer, som jag även tänkt köra med i Norge i senare i sommar. Blir till att köra mekaniskt där och lågprofil hjul. Ska ske några justeringar på cykeln innan dess dock, hoppas de inte pajar något bara 😉 Nya vajrar, bromsar, kassett och fram-/bakväxel. Kommer ju hinna köra in dem lite innan så det ska nog gå bra.

För att vara på den säkra sidan så blir det att köra med kompakt vevparti (50/34) & 28-11 kassett bak, kommer ju att vara en hel del klättringar och något riktigt brant parti.

Rätt blåsigt ute igår när jag var ute men det kändes rätt bra i alla fall, lite annorlunda sittposition mot min vanliga racer men funkar helt ok. Ett par pass till och så ska man nog vara rätt van.

Idag körde jag ett kort pass under lunchen på trainer, lite väckningspass inför imorgon då jag tänkt köra linjelopp i SMACK-serien. Känslan idag var väl inte på topp dock – benen kändes sega, trötta och tog slut snabbt. Kände det redan under uppvärmningen… Sedan under den första delen av passet, en  5 minuters intervall i det lägre VO2Max spannet, så var det tunga ben som snurrade runt på pedalerna. Låg och stabil puls men benen va bara trötta och orkade inte hålla uppe kadensen. 
Körde i alla fall vidare och höll ihop de fem minuterna även om det var tungt, lite lätt cykling på det och sedan ett set med 5 stycken 1 minuters intervaller med en minut vila mellan varje. Dessa gick marginellt bättre, den tredje intervallen var dock tyngst av alla (i alla fall när det gäller känsla) sedan blev de två kvarstående lite lättare.  Nåja man kan ju inte känna sig på topp jämt 😉