Var dags att röra på sig lite utomhus på kvällen, en promenad med inslag av lite staplande löparsteg. Hela 2,5 km jogging i snigelfart för att testa hur benen reagerar på ”ny” träning. Flåset finns ju där i alla fall, även om det är betydligt enklare att få upp pulsen när man springer (jämfört mot cykling, cyklar man lugnt så hålls pulsen lägre i jämförelse mot lugn jogging).

Benen och kroppen kändes väl till en början som en tung betongklump men lättade lite efter ett tag, dock så var ju benen väldigt ovana vid löpningen, därav ingen längre sträcka. Våga jogga korta sträckor och öka distansen långsamt för att vänja kroppen.

Skrapsåren från kraschen i helgen håller på att läcka med de svider och stramar när huden rör sig rörelse. Inte så farligt men vill dock inte att de ska spricka upp heller.

Provade även att trampa några pedalvarv på racer & trainer när jag kom tillbaka, inga problem att sitta på cykeln dock är det ju samma sak där att när man trampar så rör ju huden på sig och såren stramar och svider en del. Cykla ska nog inte vara något problem dock.

Imorgon kväll är det ju dags för SMACK-serien igen och drygt 19km tempo runt Fysingen, får se imorgon hur jag hinner och om jag kör.