Ja det har blivit en riktig trainer-vecka, enbart trainer pass denna vecka. Så kan det bli ibland. Skulle  avsluta veckan med ett intervallpass 5 x 5 min @ 310 watt. Fick dock kasta in handduken sådär 2 minuter in i tredje intervallen. Benen ville inte snurra runt längre, körde därefter en 15 minuter på knappt någon effekt alls.

Gissar på att gårdagens pass satt kvar i kroppen, 3 varv på Richmond banan i Zwift med en del intervaller och däremellan snabbdistans tempo. Det var en blandning av styrkeintervaller på tung växel uppför de längre backarna och all-in sprint intervall uppför den korta KOM-backen. Den korta backen tar cirka 30 sekunder att köra uppför men man hinner bli trött på det, 30 sekunders snittpeak landade på 680 watt där.

Börjar får lite siffror kring sömnen också 😉 Mycket siffror blir det, frågan är vad man gör med dem. Synd att allt inte blir samlat i ett verktyg. Får väl se framöver vad man kan se ur trender helt enkelt.

HR

Enligt mätningarna ligger vilopulsen några slag över 40 under nätterna, men i snitt över hela naten är det oftast runt 50 slag.

Recovery

Återhämtningen går ju si och så där, vissa nätter laddas batteriet ur istället för att laddas. Natten mot tisdag är datainsamlingen inte komplett så den ska man inte lita på.

Respiration

Andningen under natten tycks i alla fall vara stabil och jämn, liknande siffror från natt till natt.

Sleep

Antal timmar sömn per natt, ja i början av veckan så var det fortfarande under intrimning och det blev en del dataförluster därav låga siffror – så dem ska man inte lita på. I övrigt mellan 7 och 8 timmar sömn per natt.

Avslutar veckan med ett par bilder från passet igår och passet idag.

2016-02-06_0939402

2016-02-06_10181711

2016-02-06_10254816

2016-02-07_1024034

2016-02-07_1041417

2016-02-07_1046418

2016-02-07_10561719

2016-02-07_11061720