En ny vecka och nya möjligheter att fortsätta bygga på helgens träning. Det blev dubbla pass både lördag och söndag – 4 pass på trainer. Det har ju aldrig riktigt blivit någon vintercyklist av mig. Även om jag egentligen har allt som behövs men har inte ens krängt på dubbdäcken på mtb:n, samt nu i helgen hade det ju verkligen varit väder för cykling utomhus. En del minusgrader visserligen  men sol.

Istället valde jag att köra ett testpass på lördag morgon, fick igång min BSX Insight igen. Senast så krånglade den en del, ville varken få kontakt med appen i telefonen eller ladda. Så i lördags tänkte jag att jag provar igen och ställde den i laddningsdockan och lampan började blinka. Den fick även kontakt med appen och kunde köra testpasset.

Körde samma testpass i slutet på november md botten resultat, denna gång 10 watt uppåt. Ingen jätte förändring men i alla fall i rätt riktning. Kanske blocket med fyror som gett kroppen lite fart.

Lördag kväll avrundades med 90 minuter uthållighetsträning, vaknade med en ganska seg känsla på söndagen. Lyckades dock genomföra det pass jag hade planerat för morgonen – 5 x 8 minuter sweet spot. Även om det kändes tungt. Tvekade först om jag skulle köra ett till pass på kvällen, tog mig själv i kragen och körde den. En repris av lördag kväll 90 minuter uthållighetsträning. Trodde väl att man skulle känna sig lite sliten idag på morgonen, det var ju trots allt ett tag som jag körde den volymen (även om det nu inte var jättemycket volym egentligen), så kände jag mig pigg.

De var helgen det och som sagt nu är det en ny vecka och nya möjligheter, började dock träningsmässigt veckan lugnt med 30 minuter aktiv vila. Lätta watt på trainern och bara låta benen röra på sig. Under veckan väntar dock en del jobbigare pass bland annat – 5 x 8 min intervaller, norska 4 minuters intervaller, styrkeintervaller och en del annat. En upptrappning av träningsvolym samt ett försök att planera passen i förväg – veckans pass är planerade i training peaks och väntar bara på utförandet. Därmed blir det även en övergång från 4x4min intervallerna till lite mer varierade intervallpass.