Veckan när det var dags för Stockolm Halvmarathon men vi tar det från början och börjar med veckans träning med start måndag:

  • Måndag: 12 km löpning ute i blåst och en del regndroppar, en blandning av asfalt och kuperat elljusspår
  • Tisdag: Knappt 3 mil cykel med ett par backintervaller och däremellan lugnt. 1 minuts intervall med 544 watt i snitt eller 7,88 watt/kg och därmed årsbästa på 1 minuts intervall.
  • Onsdag: 5 km morgonlöpning som slutade med ett personbästa på 22 min 10 sek. 2000 meter simning på kvällen en blandning av bröstsim och crawl-övning. Crawl mestadels med paddlar och dolme. Kändes som det lite bättre denna gång, lite lättare än tidigare i alla fall med hjälp av paddlarna & dolme. Dock långt kvar till de där 200 metrarna utan vila 😉
  • Torsdag: 1 timme lugn cykling i prattempo med sällskap. Ja jag hade träningssällskap även tisdag & onsdag 🙂
  • Fredag: 6 km lätt jogging på kvällen, lite snabbare tempo än tänkt men det kändes bra.
  • Lördag: 1 timme lugnt trampande trainer på morgonen (<55% av FTP). Stockholm Halvmarathon och vilket lopp det blev, wow löpningen stämde så bra idag. Kändes som man bara flög fram, över alla förväntningar och sluttid på 1:35:31.
  • Söndag: 1 timme, 19 minuter trainer med intervaller en bra bit under tröskel. Lite trötta lår efter löpningen igår.

Det som uteblev denna vecka var styrketräningen, inte alltid man hinner med allt. 9 timmar träning totalt blev det denna vecka. Blir snabbt färre timmar när man inte kör distanspass på cykel ute. Stretchingen har inte heller gått något vidare denna vecka, inte spenderat många minuter på det den här veckan. Kanske läge att spendera lite tid på det ikväll.