Dags att summera veckan efter Stockholm Halvmarathon och laddningen inför Lidingöloppet nästa vecka. Veckan började väl med att kroppen var ganska trött men lyckades trots detta få till bra träning på tisdag. Dock slocknade jag rätt rejält sedan på tisdagen, runt 21 tiden på soffan. I onsdags kändes också kroppen trött under simningen men fram mot helgen har den känts piggare igen och nu när veckans träning är över är man i alla fall lite trött – framför allt är lårmuskeln ovanför vänster knä trött. Får känna efter imorgon hur jag lägger upp träningen kommande vecka, lugnare pass i alla fall för återhämtning fram till lördag och Lidingöloppet.

Veckans träning:

  • Måndag: Smått trötta ben, framförallt baksidan av låret. Kanske lite överambitiöst med träningen på söndagsmorgonen. Hur som helst det blev 30 minuter trainer på låga watt som återhämtning för benen, följt av funktionell styrka för överkroppen och stretch.
  • Tisdag: Ett lunchpass, 9km lugn löpning med överlag bra känsla. 1h 35 min MTB på grusvägar på kvällen i lugnt tempo.
  • Onsdag: Simträning, 1600 meter – bröstsim och crawl med paddlar & dolme
  • Torsdag: 12km löpning, varav 10km i kuperat elljusspår vid Pinbacken.  15 minuter på trainer på lätta watt för att trampa ur benen efter löpningen.
  • Fredag: Original planen var att simma på kvällen men eftersom prognosen lovade fint väder till helgen fick det bli omprioritering för att få mer tid till cykel under helgen. Så det vart 15 min uppvärmning på trainer inomhus medan regnet öste ned utanför och sedan 27 km löpning ute, det blev ju fint väder efter regnet – kvällssol och dimma.
  • Lördag: Träning med SMACK och 11 mil cykel. Blev nog övertalad att cykla Vättern nästa år i en sub 8.30 grupp…
  • Söndag: 2 x 15km transportcykling till/från Väsby. 135km  cykling, Roslagshösten, med en SMACK klunga. Trevlig runda som får bli lite av ett avslut för landsvägssäsongen, visst kommer säkert cykla något pass med racer det här året ute om vädret är bra. Men kanske dags för lite lugna turer på MTB också, strosa runt på grusvägar och slippa trafiken ett tag.

17 ½ timme träning denna vecka… Lite mer än tänkt…