En vecka som sammanfattas med lite lugnare träning inför Lidingöloppet och ett vilset paket – min nya cykeldator har inte hittat hem än 🙁

Så här dagen efter Lidingöloppet känns kroppen förvånansvärt bra. Visst trött i benen – framförallt låren och höger vad. Samt hungrig har jag varit – vaknade alldeles för tidigt riktigt hungrig kollade dessutom fel på klockan, den var ännu tidigare än vad jag trodde först. Gick i alla fall upp och åt frukost, soffläge och kollade film, åt lite till, ut och cykla lite och ”tredje frukost” i och med en fralla och kaffe till fikat under turen samt nu hemma har man hunnit med att äta lunch också. Ett visst kaloriunderskott från igår kanske…

Veckans träning då:

  • Måndag: Veckan inledde med ett pass på trainer och ett pass i Zwift med SZR.
  • Tisdag: 12 km löpning
  • Onsdag: Vila – en hel dag utan träning
  • Torsdag: En timme lugnt trampande på trainer
  • Fredag: 6,5 km ”lätt” jogging enligt känslan
  • Lördag: 30 min lätt trampande på trainer på morgonen. Sedan Lidingöloppet 30 km.
  • Söndag: 65 km cykel, ett återhämtningspass med en lång fika efter 25km

Nu väntar årets vilomånad. 4 veckor med ostrukturerad träning, träna bara för att det är kul. Inga som helst krav på att prestera något. En möjlighet för kroppen att återhämta sig efter en riktigt bra säsong som tagit mig till mitt livs form.

Sedan är det dags att dra igång uppladdningen inför 2018 och nya utmaningar och upplevelser.