En vecka med lite annorlunda träningsmönster i och med vila från cykling och löpning till en början.

Veckans träning:

  • Måndag: Vilodag, lite promenad efter jobbet på kvällen för att bland annat hämta ett paket
  • Tisdag: Ett Bodypump pass på Sats – typ första gruppträningen jag provat på (förutom spinning för många år sedan)
  • Onsdag: Simträning med lite träningsvärk i kroppen
  • Torsdag: Tidig morgonträning vid 6.15 och ett pass Crosstraining på Sats
  • Fredag: Simträning på kvällen med lite träningsvärk i kroppen
  • Lördag: Brickpass med årets kanske sista tur på racer utomhus, följt av löpning direkt efteråt
  • Söndag: Frosten låg kvar på marken så det fick bli MTB istället för landsväg. Veckans träning avrundades sedan på eftermiddagen med ett pass styrketräning med fokus på överkroppen på Sats

11 timmar träning denna vecka. Kroppen känns ok – visst den har blivit trött under veckan och haft träningsvärk men det är ju sådant man får räkna med. En vecka innehåller ju 168 timmar så majoriteten av veckan har jag ju vilat från träning om man  ser det från det perspektivet. Röra på sig kan man ju göra varje dag, sedan behöver ju inte varje pass vara hård träning utan vissa dagar kan gott vara lätt träning utan större belastning.

Någon som helst baksida av all träning då?

Well, ingen större och inget som besvärar men håller på att tappa en tånagel… Halva bort so far och en ny håller redan på att växa till sig. Så inget som besvärar, gissar på att det är en bisak från löpningen en del pass där man sprungit med blöta skor och en del nedförsbackar…