Så har ännu en vecka passerat under ”vilomånaden”, som inte blev så mycket vila i den bemärkelsen. Men så länge kroppen mår bra av träningen 🙂

Det har åter varit en vecka med många pass men det har varit en blandning av lugna pass och hårdare pass.

Veckans träning

  • Måndag: Veckans träning inleddes med ett lugnt trainerpass på 40 minuter
  • Tisdag: Ett lite längre brickpass men ett lugnt sådant. 40 minuter lugnt trampande på trainer och sedan 12 km kvällsjogg
  • Onsdag: 4×4 minuters intervaller på 120% av FTP på trainer till lunch samt veckans första simpass på kvällen – 1500 meter
  • Torsdag: En timme trainer, lite hårdare än i början av veckan men kontrollerat.
  • Fredag: Kort löprunda om 6km till lunchen och veckans andra simpass under kvällen.
  • Lördag: 45 minuter trainer och et lugnt pass i Zwifts värld. Lerfest deluxe och 10km löpning i skenet av pannlampa under Night Trail Run. Jobbigt att springa i skogen på små stigar, ingen stig, gyttja, hala rötter och stenar och dessutom mörkt.
  • Söndag: Nästan 5 timmar ute i blåsten (blåste rejält) och ett lugnt pass på MTB.

Vet ni vad? Det var den vilomånaden 😉 Kanske skulle ta en vilomånad för att vila upp mig från den 😉 Men kör nog på vidare med strategin att lyssna noga på kroppen samt att varva med något lugnare pass. Röra på sig kan man göra varje dag sen behöver man som sagt inte ta ut sig max varje dag.

Knappt 13 timmar träning denna vecka fördelat på 11 pass (eller 10 om man räknar tisdagens pass som en då den består av cykling som följdes upp direkt med jogging).

Hann pröva mitt tålamod igår innan Night Trail Run också genopm att byta kulorna i lagret på ett bakhjul. Klarade mig från nervsammanbrott. Gick ju relativt smidigt att byta dem trots allt. Förhoppningsvis rullar hjulet lite lättare nu…