Snart dags för en ny vecka igen, denna passerade tokigt fort. Lite mindre volym på träningen men ett nytt inslag istället – rullskidor. Det var inte igår man tog ett pass på dem. Kul med lite alternativ, ser ju ut att bli fint väder imorgon så ifall det blir det kanske det är läge att ta ett till pass efter jobbet på dem.

Inledde nog dock veckan lite väl hårt, hade tänkt mig ett lugnt pass i början av veckan men slutade med ett pass i Zwift. Även om det var gruppcykling i måndags så var det ju med B-gruppen så vart inte så lugnt som jag hade tänkt mig…

Både tisdagens och onsdagens pass tog på armar & axlar, ja kanske inte bara de passen – 16 dagar på raken med träning. Under torsdagen hade jag lite tankar om ett lugnt pass igen, lite lugn jogging men skulle ju även hinna med att hämta ut en transportväska för cykel. Den lilla svängen visade ta lite tid, Stockholmstrafik och ett PostNord kontor utan ström. Klokt nog blev det en vilodag istället.

Dagen efter en vilodag brukar vara lite seg att träna på men simningen i fredags gick väl okej ändå, samt helgens träning flöt på bra.

Veckans träning

  • Måndag: Hade tänkt mig ett lugnt pass men valet föll till slut på Zwift och SZR Joy Ride i B-gruppen, blev kanske inte riktigt så lugnt som tänkt
  • Tisdag: Ett pass på rullskidor
  • Onsdag: 1000 meter simning
  • Torsdag: Vilodag hel utan träning, hade väl 16 dagar i sträck med träning eller något sådant…
  • Fredag: Veckans andra simpass
  • Lördag: Ett brickpass på förmiddagen – 35min trainer och sedan 12km löpning. 90 min trainer på eftermiddagen
  • Söndag: 20km löpning på morgonen

Knappt 8 timmar träning denna vecka även om det var många pass. Det är ju cykelpassen utomhus som oftast bidrar med den stora volymen när det gäller träningstid – denna vecka vart det inget pass på cykel utomhus. Även om vädret hade vart helt okej för det, men ibland så här på hösten när det är grått och lite blåsigt så lockas man inte av utomhuscyklingen. Lite solskens cyklist över en 😉