En vecka som hade en seg start med motivationsbrist. En vecka med lägre träningsvolym. En vecka med ett par intensiva pass ändå.

Veckans träning

  • Måndag: Jag kan väl kanske inte längre kalla varken löpning eller simning som alternativ träning då båda numera är regelbundet förekommande i min träning. Men i måndags tränade jag alternativ träning – rullskidor
  • Tisdag: Motivationsbrist och trötthet ledde till en vilodag
  • Onsdag: Veckans enda simpass, väckte lite liv i kroppen och motivationen
  • Torsdag: Tråkig träning, 40 minuter på löpband. Svettigt och tråkigt.
  • Fredag: Dags att börja köra dem regelbundet – intervaller på trainer. 7 x 3 minuter som fredagsnöje.
  • Lördag: Veckans långpass gällande löpning – 24 km
  • Söndag: Korta intensiva intervaller på trainer. 15 sekunder hårt, 15 sekunder vila. 12 ggr per set, 3 set. Ett kvällspass blev det också i form av ett brick pass: 40 minuter trainer (Z2) direkt följt av 10 km löpning.

Knappt 7 timmar träning denna vecka. Som sagt när man inte kör cykel utomhus så sjunker volymen snabbt det är svårt att motivera sig att träna den mängd eller rättare sagt den tid som ett distanspass utomhus lätt kan ta 3-4 timmar eller längre. Därav blir oftast mina trainerpass rätt intensiva för att kompensera volymen med intensitet istället.

Det var den vecka det.