En vecka med mindre träning en vanligt, välbehövligt för mig att kunna ta veckor med mindre träning och låta kroppen återhämta sig. Visserligen tränade jag inte mindre än 6 pass under veckan men det var korta pass, en träningsvolym på 4 timmar.

Lite vila från bloggen också under förra veckan – det är ju inte så att min träning varierar jätte mycket från pass till pass så finns ju inte alltid något nytt att skriva om heller. Samt även stilla på instagram kontot under veckan. Välbehövliga pauser ibland.

Veckans träning:

  • Måndag: Dubbla pass med intervallpass på trainer och rullskidor
  • Tisdag: Vilodag
  • Onsdag: Dubbla pass löpning och simning
  • Torsdag: Löpning
  • Fredag: Löpning
  • Lördag: Vilodag
  • Söndag: Vilodag (men vardagsmotion i och med en lång promenad)

Den här veckan har jag dragit igång med dubbla pass – ett kort pass löpning på lunchen, lite halkigt och kallt samt med snö/hagel piskande i ansiktet. Samt ett intervallpass på trainer, 3 x 8 minuter strax under tröskeln.

Ska bli intressant att se hur jag lyckas motivera mig gällande löpningen nu när det börjar bli kallare och va lite snö/is på vägarna. Känns ju inte alltid så lockande. Som idag när det blåser och piskar i ansiktet. Vindstilla och krispigt kallt kan ju va okej, ja ska bli spännande och se… och jag som till och med har varit lockad av att anmäla mig till et traillopp i vinter…

Med tanke på målsättningen för löpningen får jag nog bita ihop, löpband var ju inte heller jätte kul…