Andra veckan av året har passerat och återigen en vecka med många pass. Men även om det har varit många pass har själva träningsvolymen blivit överdriven, utanför landsvägssäsongen blir ju passen relativt korta.

  • Måndag: En återhämtningsdag med 30 min trainer och 30 min lugn jogging, en kropp som hade känningar efter helgens skidåkning
  • Tisdag: Löpning på lunchen och trainer på kvällen i form av ett strukturerat träningspass i Zwift med olika övningar
  • Onsdag: Återigen löpning på lunchen och ett strukturerat simpass på kvällen
  • Torsdag: Ett intervallpass på trainer på lunchen blev dagens träning och vinterfest på kvällen
  • Fredag: Ett kort och lugnt jogging pass på lunchen som återhämtning och få igång benen. Veckans andra strukturerade simpass på kvällen, följt av relax.
  • Lördag: Veckans distanspass när det gäller löpning, strax över 22km in på löpkontot
  • Söndag: Veckans sista pass i och med en timme trainer och ett Vo2max pass bestående av 5 x 5 min intervaller på 330 watt. Följt av 40 min bastu för återhämtning

Det var den veckan, egentligen bara en komponent som fattas i träningen – styrketräningen. Men ja det är en utmaning att hinna med allt och orka genomföra passen på ett bra sätt också. Nu har ju en del av passen denna vecka varit i ren återhämtningssyfte – att bara röra på sig lätt för att inte stelna till.

Nya tag nästa vecka, siktar väl på liknande typ av träning förutom att när det gäller löpningen så ska jag nog försöka få in lite backträning och/eller intervallträning i något av de kortare passen under veckan. Kanske också köra ett brickpass trainer/löpning.