Om allt går som tänkt dyker det förhoppningsvis upp ett inlägg här på bloggen med en sammanfattning om Milano Marathon om två månader. Ja om två månader är det dags för Marathon 🙂

Det börjar närma sig och bli verkligt, ser faktiskt fram emot det. Träning hittills har känts bra och det har varit en hel del träning så här i början av året. Denna vecka lite minde träning åtminstone vissa av dagarna, livet består ju inte enbart av träning, samt bara bra för kroppen att få möjlighet till lite återhämtning. Dock än så länge rörelse (minst 30 minuters pass) varje dag sedan 2/1.

Hur som helst 2 månader återstår att förbereda sig, en av nycklarna är att hålla sig frisk och skadefri. So far so good  på båda delarna. Även om jag har tränat mycket så har inte kroppen protesterat, visst vissa dagar kanske man har känt sig lite mer sliten än andra men då får man ju anpassa intensitet och längd på passen de dagarna.

Framöver vad som väntar är ju att få till lite lång pass löpning på helgerna, ett par pass på runt 30-35 km ska jag försöka få till under de kommande veckorna. Planen är även att köra det sista långa distanspasset 2 veckor innan det är dags för maran för att få bra med tid för återhämtning innan det är dags.

Lite intervaller har jag börjat med tidigare i veckan, var lite kyligt väder och litet lätt snöfall, valde då att gå till gymmet för lite styrketräning och avslutade med intervaller på löpbandet.

Senaste tiden har jag ju även kommit iväg till gymmet i alla fall några gånger för lite styrketräning, främst för överkroppen. Kämpar även med att köra lite foamroller och stretch då och då 🙂