En vecka med kyligt väder och prognosen framåt visar ju även den på kyligt väder. Vill ju ha lite värme i luften nu, dagarna blir ju längre och ljusare så lite värme i luften vore ju på sin plats också 🙂 I och med att fokus inte ligger på vintersportande denna vinter utan snarare på att bygga en bra grund inför kommande säsong med cykel, löpning och simning. Därav får det gärna bli milt väder.

Veckan har bestått av en rätt normal dos med träning, aningen mindre volym jämför mot de veckorna i början av året när man körde dubbla pass om dagarna. Blev även ett återbesök hos en hjärtspecialist tidigare i veckan, för att följa upp resultaten från 24-timmars  blodtrycksmätningen. Det var ett besök som var snabbt avklarat, där det konstaterades att blodtrycket var normalt. Lite högre under dagen och sjönk under natten, normal variation över dagen.

Veckans träning:

  • Måndag: Brickpass bestående av 35 minuter på trainer med en 5 minuters intervall och 5 x 1 minuters intervaller, följt av 8 km löpning
  • Tisdag: Vilodag (fjärde dagen detta år helt utan träning)
  • Onsdag: Kyligt väder och inte motiverad att simma så blev ett trainerpass istället 2x 15 min intervaller
  • Torsdag: 14 km på löpbandet följt av cirkelträning för överkroppen
  • Fredag: Cirkelträning på gymmet följt av 1200 meter simning
  • Lördag: Väntade ut kylan och sedan 30 km löpning
  • Söndag: 30 min återhämtande träning på trainer. Samt lite cykelvård, en ny styrlinda till racern och bytt bromsklossar på gamla racern (tog ju bara 2,5 år innan jag tog tag i det efter att bakklossarna slets hårt under Viking Tour i Norge 2015).