En vecka då hälsointyget till Milano Marathon blev klart och inskickat till arrangören. En vecka utan simning 🙁 men som tur är det långt kvar till Ironman 70.3 Jönköping. Det är lite svårare att motivera sig att ta till simhallen när det är kallt, samt lite större fokus på löpningen nu när det börjar närma sig Marathon. Mildare väder på ingång om man ska lite på prognosen 🙂 Samt i fredags när jag hade tänkt att simma så var jag så trött att jag bestämde mig för att lyssna på kroppen. Måste ju få in någon vilodag ibland helt utan träning också, 9 dagar med träning på raken hann det bli denna gång.

När det gäller löpningen, några långpass till innan det r dags att börja trappa ned och köra kortare pass och låta kroppen återhämta sig 🙂

Cirka 10 timmar träning blev det denna vecka

Veckans träning:

  • Måndag: 13 km löpning inledde veckan
  • Tisdag: 50 minuter på trainer, varav 40 min på 275 watt i snitt
  • Onsdag: 10 km löpband då vädret var kallt
  • Torsdag: Strax över 8 km löpning ute på lunchen
  • Fredag: Vilodag, trött på kvällen slocknade runt 21.10 på soffan
  • Lördag: 24 km löpning, veckans distanspass utomhus
  • Söndag: Vasaloppsspinning 4h 25 min (+ 15 min uppvärmning som jag inte klockade)

Starten på spinningen: https://www.instagram.com/p/Bf5GdpmhMFv/

Snart i mål på spinningen: https://www.instagram.com/p/Bf5jpyqh_T9/