Började veckan med återhämtning efter förra helgens genrep inför Marathon i Milano. Därmed ett par pass på trainer innan det var dags att gå ut och springa lite igen. Hade egentligen tänkt springa på torsdag också men var och hämtade ut nummerlappen till premiärmilen då och tiden sprang iväg så tog ett pass på trainer då också. Början av veckan var väl som sagt fokus på att återhämta sig, kroppen var väl okej efter löpningen i söndags men visst kände man ju sig lite trött.

Simning blev det denna vecka också, ett bra pass faktiskt i fredags. Började med 500 meter bröstsim och därefter tog jag paddlarna och tänkte först köra 5 x 100 meter frisim. Kom dock på andra tankar om körde 500 meter frisim med paddlar i ett sträck 🙂 Funkade bra med paddlar, nästa steg är väl att komma förbi 100 meter sträcket utan paddlar… Där efter blev det 250 meter bröstsim, 2 x 250m frisim med paddlar och avslutningsvis 250m bröstsim. Ett bra pass och 2000 meter simning in på kontot.

Söndag en dag med fantastiskt väder, varmt i luften, premiär ute på landsvägarna med min nya Cube. Ifall jag inte hade vaknat ordentligt på morgonen så gjorde jag det iaf när jag bytte däck från cross-däck till lvg-däck på morgonen i och med att jag smällde en slang… Äntligen lite utomhuscykling i alla fall, det var på tiden.

Veckans träning:

  • Måndag: 40 min trainer
  • Tisdag: 40 min trainer
  • Onsdag: 12,5 km löpning
  • Torsdag: 30 min trainer
  • Fredag: 2000 m simning
  • Lördag: 10 km löpning (premiärmilen), 1 h 25 min trainer med en del hårdare intervaller uppför bergen i Zwift
  • Söndag: 14 km löpning, 2h 20 min cykling ute

Hmm kanske för lite vila under helgen med tanke på att vilopulsen skenade iväg…