Det som kändes så avlägset i höstas när jag bestämde mig för att springa Marathon är nu väldigt när, mindre än en vecka kvar till start ( 6 ½ dag). I höstas var det runt 240 dagar, 240 dagar för att hinna förbereda sig. Så är jag förberedd?

Ja det tycker jag, träningen är gjord, de långa passen är sprungna, kläderna är testade, skorna har det sprungits i, energin jag tänkt ha med mig är prövad, genomgått läkarundersökning för att få hälsointyget, alla praktiska detaljer med resande och boende klart. Ja det återstår några få pass att genomföra och i och med dem kommer jag att ha (om man räknar med hela augusti 2017) 1500 km löpning i benen från 1 augusti till startlinjen om knappt en vecka.

Ser jag framemot det, ja det gör jag, äntligen dags! Oavsett hur själva loppet går så har det varit en win-win, en resa att ta sig hit, träningen och ”testloppen”.  Nu är det bara att se till att få bra med vila, bra mat och genomföra de sista passen under sista veckan.

Sammanfattning av vecka 13 då, ja det har varit ett par vilodagar denna vecka också men en del träningsvolym trots det i och med cykling utomhus 🙂 10 timmar och 42 min träning summeras veckans träning till.

  • Måndag: 30 min styrketräning, 30 min löpband
  • Tisdag: Vilodag
  • Onsdag: Vilodag
  • Torsdag: 23 km löpning
  • Fredag: 73 km cykel utomhus, 46 km cykling utomhus
  • Lördag: 78 km cykel utomhus
  • Söndag: 8 km löpning