Semestern över för denna gång och dags för jobb & vardag. Fokus just nu på träningen är att hålla igång och må bra. Inga speciella mål med träningen just nu i och med att jag även kommer att stå över fjällmarathon i Sälen. Fortfarande inget sug efter att springa så långt.

Kortsiktiga planen är att hålla i gång och träna varierat. I höst/vinter blir det nog att köra en del kortare intervallpass på cykel inomhus, styrketräning, lite simning ibland för omväxling och träning utomhus när det är väder.

Än så länge vet jag inte riktigt vad man ska ha för mål inför nästa år, en sak är säker dock… Jag ska inte planera in så mycket specifika lopp som jag gjorde inför det här året. Så som Salomon 27K och fjällmarathon i Sälen det här året och sedan inte vara sugen på att köra dem när det blir dags. Utan det blir nog mer att sätta upp mål som man kan genomföra vid tillfälle som man väljer själv.

Eventuellt kan det tänkas bli en halv distans Ironman eller motsvarande triathlon, samt kanske prova på Swimrun vid något tillfälle. Nåja det finns ju gott om tid till att fundera, tills vidare nöjer jag mig med att fortsätta träna varierat 🙂

Veckans träning:

  • Måndag: 4,5 km löpning på morgonen
  • Tisdag:  Styrketräning på morgonen och 4,3 km löpning på kvällen
  • Onsdag: 4,4 km löpning på morgonen
  • Torsdag: 3 mil cykling på morgonen och 6,7 mil cykling på eftermiddagen/kvällen
  • Fredag: 4,4 km löpning på morgonen
  • Lördag: Styrketräning
  • Söndag: 6,2 mil cykling

Aktivitet varje dag denna vecka, strax över 8 ½ timme träning denna vecka.