En vecka med lite mindre träning, om än ganska många pass. Dock har passen varit ganska korta.

Riggade upp trainer, trainern har ju iofs stått framme i sin hörna men bytte kasett på den för att kunna köra med 10-delat på den igen. Samt provkörde med två kortare Zwift-pass. Tänkte att det börjar bli läge nu när kvällarna blir mörkare, samt att passa på att köra lite intervaller på lunchen de dagar man jobbar hemma.

Just nu inne i en period med lite lugnare träning, ska nog låta kroppen återhämta sig ordentligt det här året. Förra året blev det ju ingen ordentlig återhämtningsperiod. Samt under tiden fortsätta fundera på nya utmaningar och mål att träna mot. Jag kommer nog inte va lika sugen på att boka upp mig så mycket på lopp, utan ta dem lite mer spontant och kanske ha mer utmaningar av typen som man själv kan ta sig an när man känner för det.

Veckans träning:

  • Måndag: 4,8 km löpning på morgonen & 4,2 km löpning på kvällen
  • Tisdag: 50 min styrketräning på morgonen
  • Onsdag: Vilodag
  • Torsdag: 15 min löpning på löpband på gymmet, testade Zwift run samtidigt, följt av 30 min styrketräning
  • Fredag: 3,8 km löpning på morgonen, 30 min trainer på lunchen
  • Lördag: 45 min trainer
  • Söndag: Vilodag och funktionärsjobb