TKH

Bloggen om min träning

Träning

Dagen efter och nya mål planeras

Så här dagen efter Vättern känns allt bra visst lite ont har man och lite trötthet i kroppen. 300 km är ju en lång sträcka.  Men betydligt mindre än vad jag hade trott. Hade trott att nacke & axlar skulle kännas mer, men det känns mindre i dem än från tidigare motionslopp jag kört under året. Vänster knä känns mest, vid 90 graders vinkel. Somnade någon gång strax efter 21.30 igår kväll och vaknade vid 6.30 imorse. Åt en snabb frukost och körde hem sedan, regn hela vägen från Motala.

Nu är det dags att blicka framåt, mycket av vinterns och vårens träning har ju handlat om att just det att det skulle göra mindre ”ont” att trampa runt Vättern, att man skulle vara väl förberedd. Nu är ju loppet genomfört så vad ska man då se framemot, för inte ska träningen sluta med detta. Så ett mål med träningen i år blir att uppnå 5000 km utomhus cykling. Redan lite drygt halvvägs och ett par förhoppningsvis varma månader väntar samt om någon vecka semester, så det ska väl inte vara något omöjligt mål att nå 🙂

Men först lite tid för återhämtning, på tisdag är planen att dra igång träningen igen.

Cykling utomhus förra året, samt hittills för i år

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Tema av Anders Norén