Veckans sista pass på trainern knäckte nästan pannbenet och tog ut benen =) Det här året ska förutom att ha kul när man tränar även handla lite om att våga pressa sig själv och jobba med pannbenet (bita ihop även om det gör ont av mjölksyra och trötthet). Idag var det dags för ett sådant pass…

Har ju hunnit med en del träning i veckan när man varit ledig, 11 motionspass har det hunnit bli under veckan. 2 tidiga morgonpromenader innan frukost för att väcka kroppen, 2 pass på gymmet för överkroppen, 6 pass på trainer och 1 pass på mtb utomhus.

Det sista passet för denna vecka fick bli ett klassiskt 4 x 4 minuters pass med ett ryck i början av varje intervall. Detta för att pressa mig själv och se vad man kunde prestera med trötta ben efter veckan, samt att pannbenet skulle få jobba hårt (det vill säga man inte vika sig för tröttheten).

Uppvärmningen gick bra, testade lite genom att trycka på lite extra och benen tycktes hålla. Sedan var det dags för intervallerna. Första och andra intervallen gick bra, i tredje intervallen efter rycket i början kom en dipp men lyckades bita ihop och jobba mig tillbaka. Sista intervallen gick över förväntan orkade hålla ihop den.

3 personbästa enligt trainerroad på dagens pass:

  • 10 min @ 277 watt
  • 20 min @ 260 watt
  • 30 min @  248 watt

Imorgon drar vardagen igång och en vilodag från träningen följt av lite lättare pass i början av veckan för att tillåta återhämtning.