TKH

Bloggen om min träning

Träning

Tuff träning istället för sill & nubbe

Ja, träning är väl betydligt trevligare än sill & nubbe? Så slängde iväg en öppen fråga om någon tänkte skippa sill & nubbe. Bra svarsfrekvens även om jag lovade ett lite tuffare träningspass där det  viktiga var just träningseffekten och inte att det skulle fikas eller vilka vägar som skulle köras.

Tuffa lagtempointervaller och lite spurter var planen med lite lugnare (~30 km/h) rull emellan för återhämtning. Vi blev ett gäng som samlades vid Skånela kyrka och tog först till Lunda livs, första intervallen startade strax efter att vi kommit upp på Almungevägen och kördes fram till Trosta ungefär, lite kort vila innan nästa intervall från Lunda Livs där vi kom in på Markim linjebanan.

Vart sedan en till intervall längs med Ekskogenvägen? fram till målet på Markim linjebanan. Sedan lite lugn körning innan det var dags att höja tempot efter Skrattbacken på väg mot Lunda livs igen.

Så bra träning det vart =) Vart avhängd ett par gånger men vad gör det, fick ju slita hårt och det var tanken med hela träningen. Precis vad man behöver köra på nära max så länge man orkar, blir ju återsamling efter intervallerna.

Sista intervallen vart från grustaget efter Vidbo och avslutades med en liten spurt med de sista krafterna vid Odensala kyrka. Fick stå över någon förning för att hänga med till slutet. Kraften fanns där i benen men när man kör på 95-96% av ”gissad” maxpuls så gäller det att man inte kör så för länge, lärdom från de tidigare intervallerna 😉

Hängde sedan med folket som skulle till Väsby och tog en liten extra sväng i relativt lugnt tempo. Fick ihop en 127 km en helt vanlig midsommarafton.

Nu är det bara att återhämta sig, imorgon bitti är det dags för att lufta tempohojen och köra tempointervaller – 4 x 10-15 km är tanken.

Trevlig midsommar!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Tema av Anders Norén