När man har ett kort spår att åka på får man åka många varv för att få ihop lite distans och det blir mycket kurvträning. Fick ihop 12 kilometer klassik åkning på ett rundspår som är knappa 200 meter långt – snurrigt 😉 Man får dock ta det man har till förfogande, är ju mest skog och grusvägar runtomkring – inte mycket att åka skidor på. Isen är inte heller pålitlig än och lär knappast bli det på ett bra tag heller då det ligger ett tjockt lagar på den. Längs med strandkanten där det inte är djupare än några decimeter fanns ju is men inget man åker skidor på då spår saknas. Samt snön är ju inte tillräckligt packad för att åka skate på.

Tur att man har fotbollsplanen i alla fall, den är inte stor men åker man tillräckligt många varv så blir man trött ändå 😉 Blev även en återhämtningspromenad efter skidåkningen, två gånger uppför en backe.

2 timmar 15 minuter aktivitet utomhus, nu kan man med gott samvete äta lite julmat 🙂

Har ju ökat träningsbelastningen lite de senaste dagarna och det börjar märkas i graferna, återstår att se om man kommer se/känna av effekten i verkliga livet också 😉 Den lila grafen, kortsiktiga träningsbelastningen, skjuter i höjden då antalet TSS/dag varit högre den senaste dagarna. Även den långsiktiga träningsbelastningen vänder uppåt, den blå grafen. Medan den gula grafen sjunker i botten, dvs hur pass pigg/utvilad man är. Lite kände man ju av i kroppen när man vaknade, var ju ändå förra vintern senast man åkte skidor (om man inte räknar med de få pass på rullskidor det blev, planen var ju många fler…) men så fort man kom ut och började röra på sig så vaknade man till.