Planerad vilodag idag eftersom det var dags för SMACKs årsmöte nu på kvällen och även uppstartsmötet för 2015.

Under de två senaste åren har jag varit ledamot i klubbensstyrelse men nu när den två års perioden var slut och det var fråga om omval till styrelsen valde jag att tacka nej. Jag kommer dock att fortsätta vara engagerad och aktiv inom klubben men väljer att göra det på ett annat sätt och med kanske lite andra uppgifter.

Att driva en cykelklubb innebär ju så mycket mer än att det finns medlemmar som är ute och cyklar – det innebär att arrangera lopp i form av tävlingar och motionslopp, träningstillfällen, träningsserier, medlemskap ska administreras, licenser ska ansökas, kommunikationskanaler som Facebook-sida, hemsida och e-postutskick ska administreras och hanteras. Samt en mängd andra sysslor.

Under mina två år har jag varit inblandad i stort sett alla dessa delar bland dem första att börja ställa upp saker på arrangemang, till att vara bland dem sista som lämnar arrangemanget. Till att ha hand om de löpande uppgifterna året om att hantera medlemmar, administrera hemsida, ansöka licenser, etc.

Vissa saker tänker jag lämna ifrån mig i och med att jag lämnar posten som ledamot medan andra saker tänker jag fortsätta med – hemsida, medverka i olika arbetsgrupper för att utveckla verksamheten, fortsätta som ledare/tränare och hjälpa till med våra egna arrangemang. Tiden får väl utvisa det hela – det finns mycket att göra under 2015!

Kom även hem med två silvermedaljer från klubbmästerskapen i tempo & linje 2014 i H30 klassen, samt lite blommor för insatser inom klubben.