TKH

Bloggen om min träning

Allmänt, Träning

Sammanfattning vecka 34

Just nu flyter träning på bra och återhämtningen är bra efter passen. Vilket fått mig att hitta på lite fler galenskaper inför framtiden

Veckans träning

  • Måndag: 45 minuter lätt funktionell styrka hemma
  • Tisdag: 10,5 km löpning på lunchen, sedan tisdagsgrillen med klubben på kvällen och därmed 84 km cykling varav 49 km i bra fart under grillen. Hade tänkt chilla men grillade visst lite klubbkompisar istället 😉
  • Onsdag: Simträning, försöker nöta på med crawl-teknik men det går trögt än. Små framsteg och framför allt försöker ju iaf. 1750 meter simning blev det totalt
  • Torsdag: 13 km löpning på lunchen och snabbaste tid på milen hittills. 40 min funktionell styrka på utegymmet på kvällen, rörlighet/stretch uteblev när det började regna lite lätt 🙁
  • Fredag: Vilodag, måste börja klämma in lite fler sådana i schemat eller åtminstone aktiv vila. Jobb och på kvällen en föreläsning om löpteknik.
  • Lördag: Galen dag… Runt 120 km cykling på förmiddagen och lite vila på det. Sedan 23 km löpning i hyggligt tempo (4:58 min/km)
  • Söndag: SMACK-rundan 124 km  cykling i form av en öppen träning, ledare för en röd grupp. Cirka 30 km/h i snitt och som en sann ledare längst fram hela turen 😉

Tanken var att jag skulle minska en del på intensiteten gällande cykling under veckan, det gick ju sådär…. Dock har det varit fortsatt bra känsla under och efter passen. Återhämtningen efter passen har fungerat bra.

Hård träning på kvällen resulterar dock i att det blir svårare att somna och lite oroligare sömn under natten. Gäller framförallt cykling.

Kommande veckan är tanken att det blir fortsatt ganska mycket träning för att sedan veckan som Stockholm Halvmarathon går ta det lugnare med träningen – lättare pass för att vara återhämtad till lördagen.

 

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.